onsdag 17 juni 2009

Gosklumparna 3 veckor






Tänk nu är de redan 3 veckor sötnosarna!
Man kan inte se nog på de små underverken, jag kan ligga i långa stunder och bara titta pussa och skratta åt dem. Allt flyter på så bra, de växer så det knakar men storleksmässigt är det stor skillnad från största till den minsta tjejen. Men alla går upp riktigt bra varje dag stort som smått och mår så bra, och det är jag glad över.
I dag har vi haft besök av våra tre extrabarn som bodde här en period i våras, hemskt mysigt att få ha dem här igen en stund och åter igen få krama och snacka om allt mellan himmel och jord med de härliga ungarna. Hunden Linus vad så himla glad att åter få träffa dem, det var verkligen kul att se hur ömsesidigt mötet var mellan dem och alla djuren.

Den stora killen på 9 år låg nästan hela tiden och bara njöt av kattungarna.
Om ni visste vad han har väntat så att få träffa dem. Yssanta var dräktig när han/de bodde här så de har följt hennes "magutveckling".

I morgon skall jag åka till mitt nya jobb och hälsa på. Jag skall gå vidare som skolsköterska vilket jag ser fram emot och de skall bli spännade och roligt.
Nu kommer jag arbeta med de lite större barnen så man kan säga att jag tar vid där mitt gamla arbete som bvc-sköterska tog slut. Vilken helhet, skall bli jättekul!
Dessutom lite erfarenhet från de arbetat jag haft under året med att arbeta som jourfamilj.
Men jag känner att jag saknar mitt arbete som sjuksköterska och därför "springer" jag vidare. Hoppas ändå att vi kan hjälpa något eller några barn som helgfamilj framöver. För vi gärna vill ha en liten fot kvar för de barn och familjer som har behov av lite extra stöd och hjälp.
Samt inte minst som ger oss glädje och utveckling i våra liv.

Bifogar åter lite bilder från kattungarna som hunnit bli 3 veckor.

Kram/Yvonne

1 kommentar:

FruW sa...

Men herregud va söta dom är! Jag vill också pussa på dom och ligga och titta! Helt ljuvliga. Hoppas att Isak är snäll emot dom men det är klart att han är. =)

Tack för hjälpen igår, jag tror inte att alvedonen hjälpte men hon har sovit bra inatt så jag tror inte hon har speciellt hög feber men jag fick tid till barnmed. idag. (se blogg...)

Det ska bli jättekul att träffa Niklas & Fia nästa helg!!

Kram Anette.