lördag 13 juni 2009

Experten har talat! (smile)

I går hade jag besök av en vän och ragdolluppfödare (som vi tidigare även kallat experten)
Könen på missarna var som jag tidigare trott alltså fyra grabbar och "mini" var en tjej.
Alla bebisarna ser ut att få tabbyteckning, stor genomslagskraft vill jag lova!!!
Och slutligen ALLA missar bruna.
Så nu kan vi (dottern) inom kort förhoppningsvis uppdatera hemsidan med resultaten ovan.

Tusen tack I-M för du kom förbi och hjälpte mig!!

Inte minst vill jag dela med mig om en liten lustig sak i går. Jag gjorde "boet lite större och försökte med diverse knep att hägna in lite bättre och samtidigt ville jag passa på att tvätta lilla pläden/värmefilten. Men när den åkte bort och jag la in nytt då blev det oro i lägret alla små "sprang" runt och var oroliga och pep mamma katt kom i och försökte krafsa bort det nya. Det slutande så att jag kvickt fick bädda tillbaka den lite solkiga pläden och vad fick jag se?
jo, alla blev direkt lugna och knölade i hop sig och somnade snabbt i en stor hög. Mamma katt blev även hon lugn och nöjd över mitt handlande. Ja så nu får den lilla solkiga fällen bli kvar. Trygghet får gå före rent och fint! (smile)

På återhörande.
Kram på er alla där ute som tittat in här!
/Yvonne

2 kommentarer:

Tillemora´s sa...

Visst är det skönt att ha en expert!! Jag har också en då jag alltid är lite osäker *haha*
Kul med en kull tabbymissar!!
Det är väl lustigt att när man försöker att göra sig till och göra mysigt och rent så uppskattas det inte men men huvudsaken att den lilla familjen är nöjd!
kram Maria

Yvonne sa...

Ja det är skönt att ha vänner som kan hjälpa till när man själv blir lite "hemmablind" och snurrar till det fullständigt bland färger,kön och teckning.
Fast kan tilläggas att även experten har fel ibland så inget är säkert. Hi, Hi (förlåt experten).
Ja det är ingen ide´att göra sig till. Nu har jag lagt rent under "snutten" och på så sätt hoppas jag på sikt att kunna "jobba" bort den översta gosepläden/snutten. Vi får se hur det går. Men som sagt det är nog inte så farligt då mamma Santa har skött deras toalett mm helt strålande.

Kram/Yvonne