torsdag 23 juli 2009

Vaccinationsdags

I dag är mina gostroll 8 veckor och har i dag fått sin första vaccination som gick strålande. Åkte en kort bit i bil vilket även det gick utan pip. Mamma Yssanta kröp som vanligt ner under handduken i transportburen. Inte för hon är rädd utan för jag tror hon tycker det är mysigt att ligga under.Så brukar damen göra på utställningar också, hon "stökar" liksom till det i den "utsmyckade" buren.

I dag gick det helt löst en kort stund på hela övervåningen. Wow vad spännande! Svansarna rätt upp i taket och strosade sonika runt och utforskade. Lilla Maja, damen lite mer försiktig smög runt hon med om än lite mer på försiktigt trippande steg.
Men efter detta ja då ville de förstås inte bara vara i Niklas stora sovrum utan ville försöka rymma. Men lyckades inte helt ta sig upp på resväskan som står för dörren. Det är nu bara en kort tidsfråga tills de kommer ut helt och hållet. Men nu börjar de bli mogna för att klara lite större ytor. Jag vet sedan tidigare att det brukar ta ytterligare ett tag innan de vågar ner för trappan för där bor ju snälla "vargen" Linus och han är kanske lite läskig i början för en del. (Linus är bara i neder våningen.)

Skall försöka ta lite 8 veckors bilder inom kort. Webmaster är tyvärr (fast skönt för henne)på semester 2 veckor from måndag. Men jag hoppas att hon hinner uppdatera med lite 8 veckors bilder på kattungesidan annars får ni som vill kika i bloggen för där kan jag själv.

Kattungarnas vikter för dagen. Fröken knappt 900g och grabbarna ligger på drygt 1000g-1100 och detta är jag nöjd med. Runda o goa små troll är det och har en mycket god aptit både på mat och livet.

Kram/Yvonne

Inga kommentarer: