onsdag 15 juli 2009

Gosgänget snart 7 veckor








Hej alla som läser.

Nu var det ett tag sedan sist. Men nu äntligen är vi här igen.
Gänget växer och busar. Man pussar och kelar med dem och de är ett härligt gäng som är svårt att slita sig från. De bor som jag tidigare sagt i tonåringens rum.
Han berättade i morse att under natten hade han vaknat av "bett" i tårna, skedsovning med en annan och en tredje eller fjärde i armhålan, och någon som ville sova på hans kudde. Då sa jag att det ok om han vill sova en natt i min säng om han vill byta, men nej då det är lugnt det gör inget de är så "goa".
Niklas är verkligen en snäll tonåring (dock inte alltid men oftast)som faktiskt älskar att ha hela gänget där inne. Det tackar mamma och tar emot för de är viktigt att de får mycket mänsklig kontakt och de får dom verkligen.
Alla äter "vanlig " kattmat men fortfarande vill "lillråttan" gärna ha lite lyxmat alla mose´Royal.
Damsug an får man vara försiktig med så de inte dras in då de är otroligt nyfikna på den brummande saken.

I går var en fotograf här och fotatde mina katter hon hade något projekt och ville fota ragdolls, så klart var hon mer än gärna välkommen.
Kommer säkert presentera lite smakprov vad det lider så håll ögonen öppna.

Förhoppningsvis kommer det inom kort 7 veckors bilder men än så länge får ni hålla till godo med lite 6,5 veckors bilder som jag tog häromdagen.

På fredag får vi barn gäster. Då kommer Charlie som är Niklas kusinbarn hit till oss med sin lillasyster som är 3 månader och hans mamma och pappa. Han älskar katterna, vi får se om dom älskar han ? Men som sagt allt för socialiceringen! (smile)

Skall bli jättekul med lite besök. Hoppas vädret håller i sig så vi kan bada riktigt mycket!!


Förresten, skickar med en bild på en gäddfiskare. Den drog jag upp för två dagar sedan. Lite stolt är jag. jag fick två kent fick en (pytteliten)

Kram på er!

1 kommentar:

FruW sa...

Hej!

Va go Niklas är! Jag längtar tills imorgon kväll då vi har kommit fram till er! Vi tänkte åka vid ett tiden så hinner C leka av sig lite innan. Lääängtar!

Kram!