onsdag 4 mars 2009

Hemma igen



Hej alla som läser!

Ja så var man hemma igen från det stora landet.
Har haft en fantastisk semester och sett och upplevt massor.
Först STORA staden New York -Manhattan i två dagar, (lite smakprov från utsikten från Empire state building (vågade själv inte upp utan fotografer är övriga familjen ) vidare med flyg till Orlando genom Florida med Disney Word, full fart genom inlandet till härliga sand ön och snäck ön Sannibell på västkusten, där vi bla "lekt" med stingrockor (fick efteråt veta att de var farliga, tur att det gick bra).
Någon dag senare åkte vi vidare genom 20 mil långa Mangrove träsket där krokodilerna verkligen lurade i dikena utmed vägen (helt overkligt!)
För att efter detta komma fram till ö gruppen Key West på Floridas sydspest, helt makalöst ställe en RIKTIG cowboystad, dit vill jag Gärna igen.

Slutligen avslutade vi vår resa i extrema Miami där brudar och uppsvällda muskelbyggande män trängdes på beachen. Ja, ja lite fina var de men ack så unga. Nej jag får nog hålla mig till min "lätt"(nu var jag snäll) överviktiga man, är rätt säkert på att detta är bättre val.
Kul att ha varit där men just Miami det är nog inget place jag så gärna längtar tillbaka till.

Hoppsan jag höll på att glömma katterna.
Snart stundar utställning igen Åker med Yssanta och Frappe till Nyköping för utställning till helgen. Pirrigt och spännande, det blir garanterat MÅNGA vackra katter där.

Som ni kanske läst på startsidan så är alla tester etc tagna på Yssanta så snart skall hon få möta älskande chokladbullen alias Frapino.
Rut hon har INTE löpt än, nu vill jag att hon skall löpa VERKLIGEN!!!!!

Visst ja, jag har ju blivit med kaninen Hedvig. Nej, det är ju Annelies men hon bor här tills det blir lite varmare väder och då är det tänkt att hon skall då flytta ut i en bur på Annelies och sambon Anders tomt. De är lite mer sparsmakat med utrymme hemma hos dem så hon bor här så länge. Detgår jättebra, en kanin mer eller mindre , vad gör det bland alla andra djur??

TUSEN TUSEN tack till Annelie och Anders som så fantastiskt ställde upp som hus och kattvakt under vår semester i USA. Skulle inte gått utan dem!
Även jättestort tack till Jenny som bor i lillhuset på tomten som tog ansvaret och skötseln över Linus.

Vi höres efter helgen. Håll nu ALLA tummar för oss på lördag är ni snälla.
Ja, ni konkurrenter med (smile) !!

/Yvonne

Inga kommentarer: