måndag 16 februari 2009

Rapport från utställningen i Östervåla

Hej !

Lite rapport från gårdagens utställningen för er som är intresserade. (ni andra får sluta läsa,"smile")
Yes!!! Frappe ännu ett CAGCIB vilket innebär att han bara har ett kvar till Grand!
Det var rätt nervöst i går han hade en konkurrent om certifikatet en fin kille ända från Norge.
Men Frappe tog det! Lite synd faktiskt för dem som kommit hit från Norge men de var nog ändå rätt nöjda för deras vackra kastrat hona blev BIS samma dag, och hanen (som konkurrerade med Frappe) blev IC dagen innan. Grattis säger jag till dem!!

Maria Engström från Tillemoras var även hon där med två underbara småtroll 14 veckor gamla. Ville stoppa ner dem båda i fickan och dra.Men det är ju tur att man inte gör allt som faller än in, eller hur Maria? (smile)
Stort grattis till uppfödare Maria och till Ann som äger fina Naish som blev NOM igår, tack även för lite pratsällskap, alltid lika kul!!!!

Hoppsan nu glömde jag berätta hur det gick för Yssanta.
Super nöjd där med, mycket lovande kritik på alla delar faktiskt bara lite mer ögonfärg som önskades från domaren (vilket jag helt håller med honom om. Hon fick även kliva upp för uttatgningen till Nom men fick därmed nöja sig. Mycket vacker rödmaskad helig Birma valdes som sedermera tog hem BIS. Mer grattis och nu till dess ägare Lena Nordstöm.

En trevlig dag om än lite trött vände jag, katterna och mitt resesällskap maken Kent tillbaks mot Värmdö. Sömnen inföll redan vid 21.00.

Ser nu fram emot en snar härlig semesterresa tillsammans med min käre make, minstingen Niklas (13 år) och svägerska till varma Florida och även ett par dagar i New York.
Tackar i förhand Annelie och sambo Anders för att ni så snällt ställer upp och vaktar katter och hus. Vad vore livet utan ER???
Hunden Linus tar vår hyresgäst Jenny hand om som bor i vår stugan på tomten, hon är en supergranne!!!

Tack för mig för den här gången.
/Yvonne

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Yvonne!
Hittade hit via Yataz blogg, kul!!
Tack för trevligt sällskap på utställningen. Man blir så glad när det finns nåt välkänt ansikte! Tack också för gratulationerna, jag och Ann var stolta som tuppar när vi åkte hem, vilken dag =)
Stort GRATTIS till Frappes cert, inte illa! Fast det var han ju värd!!
Vi ses på ragdollutställningen.
Ha det så bra!
Kram Maria S*Tillemora´s