fredag 13 februari 2009

Lillemor kastrerad

Hej!

Har bestämt att Lillemor inte skulle gå mer avel utan nu "bara" få vara katt och förhoppningsvis glad och lycklig pensionär.
Hon kastrerades för 1,5 vecka sedan, allt löpte på fint till en början och såret läkte snabbt och Lillemor mådde prima.
Så efter ca fem dagar så började det bukta ut lite vid operationsärret. Tjit tänkte jag ser ut som bråck. Ja mycket riktigt Lillemor hade fått ett litet bråck i operationsärret som sedan visade sig (vid ånyo öppning)berodde på att de inre stygnet i buken hade släppt. Inte alls vanligt men kan ändå hända.
Stckars tjej som alltså fick opereras två gånger. Men hon har varit så duktig och såret har nästan helt läkt ut igen. Så till slut verkar allt få ett lyckligt slut.

Rut har fortfarande inte behagat löpa, jag väntar och väntar.'

Ja så har jag badad Frappe i förmiddags han är så himla bäst på att bli badad står still och är lätt att bada och spinner som en tokig när jag blåser och kammar honom efeteråt, undrar ibland om han är knäpp, skall en katt vara så?
Nu skall jag bada katt två, Yssanta som även hon skall på utställning tillsammans med Frappe i Uppsala på söndag.
Hon har badat två gånger tidigare och det har också gått helt bra, men det var ju ett tag sedan så man vet aldrig.
Hoppas så att Frappe skall få ytterligre ett cert i sin klass på sönadag för då har han bara ett kvar till Grand internationell champion. (ni hjälper mig väl med att hålla alla tummar?)

Hej då på en stund. Skall nu gå och stänga in mig i badet i någon timma eller två med söta stora lilla tjejen Yssanta.

/Yvonne

Inga kommentarer: