onsdag 18 mars 2009

Besökt Kiwi med matte

Hej!

Idag har jag varit och besökt två söderbönor, såå trevligt. Tack Gunilla för jag fick komma och besöka dig och din säng -och knävärmare Kiwi.
Så himla mysig, kelsjuk och söt är hon lilla sessan.

När jag kom hem så hördes ett förfärligt jam- skrik från balkongen. Nej tyvärr inget löpskrik eller parning bara en UR FÖRBANNAD Lillemor som blivit utestängd på balkongen. Stackar henne, jag som tyckte jag tittade och förvissade mig om att ingen katt fanns där ute innan jag stängde. Jag var blind för HON var där. En hes och trött katt kom in, säkert sur med, med all rätt.
- Förlåt Lillemor skall aldrig göra om det!!
Förresten så har nog morsan gått upp minst 1 kg sedan hon kastrerades, tjock liten gris börjar hon faktiskt bli. Förstår inte hon som alltid har varit slank och matkinkig. Nu äter hon allt.
Ja ingen omedelbar fara för vikten än (värre med mig) det är kul att se henne sluka allt man sätter fram. Men det gör min man med och där ÄR det fara. (nu var jag lite elak) fast lite (nej tyvärr mycket) sant är det.
Men tur att jag älskar honom ändå!

Nästa helg kommer min syster och Kents bror hit (de är gifta, dålig fantasi va?)
och inte nog med det, min systerdotters son Charlie kommer med hit. Alltså jag är hans mors -moster, hänger ni med??
Charlie är 3 år och skall snart bli storebror!! Han älskar katter!! Katterna älskar han lite mindre (förlåt Charlie)

Kram/Yvonne

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.... kan inte låta bli att skratta lite åt arga Lillemor! Förstår att hon var skitsur stackaren!! Men liiite roligt var det, bara hon inte blir förkyld eller så!!
Katterna kommer att bli sååååå väl omhändertagna nästa helg av Charlie =) Han "illaj" verkligen katterna. (tror inte heller att det är ömsesidigt dock)

Anonym sa...

Hahaha igen.... tänkte på jämförelsen med morsan och Kent...