onsdag 2 september 2009

Nu är hon här!


Hej alla kära läsare!
Nu har jag verkligen något att berätta. Nu har hon kommit min vackra, härliga, goa, söta, underbara prinsessa ! Tänk att man så snabbt kan bli kär??? (så var det inte ens med gubben,smile)
Jag åkte bil till Unni (hennes "gamla" matte o uppfödare)i Bankeryd i dag. Trevligt mottagande både från Unni, hundar och coola vackra katter åso fiskar o snart en ödla(tror jag)!!
Tiden bara sprang iväg, skulle lätt kunna stanna mycket längre och babbla med Unni. Men det gick icke det för jag skulle ta tåget från den "stora"(ha,ha) stationen i Bankaryd via Nässjö till STORA Stockholm. Hon skötte sig så fantastiskt, det märktes att hon var resvan då hon redan varit på semester med sin gamla familj. Hon var hur cool som helst låg i mitt knä en stund för att sedan krypa tillbaka i väskan i mitt knä och slängde upp magen och skulle ha gos. Vilket temperament!
Jag vågade nästan inte hoppas att hon skulle vara så härlig då jag nyligen varit bortskämd med helt ljuvliga små gryn här hos mig. Men det finns tydligen fler bland ragdollen (såklart det finns) med samma underbara temperament.

Ja så nu är lillan här. Fast hon är inte så liten, hon väger redan dryga 1,8kg och är 13 veckor, det är inte illa.
Nu sover hon sött i Niklas säng den lilla varelsen.

Tusen tack Unni för förtroendet, lovar att förvalta det väl!!!
Kram och godnatt!
Puh skall upp redan 05.30 för att snabbt vakna till på min hundpromenad, för att sedan springa vidare till jobbet. (fast jag tar nog bilen lat som jag är)

Kram!

Förresten på lördag blir det utställning. Lite nervös för Lindor skall göra debut och Frappe i klass 3, och har nästan ingen päls så det får vi verkligen inte hoppas för mycket på. Men han älskar ju stå i rampljuset och vad gör man inte för dem?

4 kommentarer:

Buffe o Vinnie sa...

Hon är jättefin! Stort Grattis till din nya tjej!

Skönt att resan hem gick bra.
Blir spännande o följa hur hon utvecklas.

Nosgos till lilla damen o kramar till dig/
Sandra o katterna

Ing-Marie. sa...

Hon ser helt UNDERBAR ut :-)
Grattis till henne.
Inte ska du vara nervös ;-) Det går säkert utmärkt.
Kramar från mig.

Tillemora´s sa...

Grattis till "lilltjejen" !
Det ska bli kul att få följa hennes utställningskarriär!

Kram Maria

Yvonne sa...

Tack för gratulationer och värmande ord, Sandra, I-M och Maria!
Och förstås även ni som grattat i gästboken (för där kan jag inte svara)
Kram på er!!!!!