onsdag 26 november 2008

En rapport

Hej kära vänner!

Här är det fullt upp (mest med barnen) och förstås lite med kattungarna. Kattbebisarna bara älskar och vill att man sitter inne hos dem hela tiden, så fort man bara smyger förbi så plirar ögon upp och då är det full fart fram till stoppet vid dörren. Igår var dotter här och vi tog del kort i dagsljus och vi blev faktiskt rätt nöjda. Det är fortsås ännu gulligare i verkligheten.
De flesta av kattungarna är nu tingande till helt underbara hem (förstås) det är jag verkligen glad för.
Hade en tanke från början (inte före utan efter de små liven hade kommit) att behålla en( av tabbytjejerna) men har sedan tagit mitt förnuft till fånga och bestämt mig att avstå, fast det är så himla svårt. Jag har ju redan Rut från samma kombination förra året så jag måste ju gå vidare och tänka lite längre.
Den lilla damen får nu ett mycket gott och väl förberedd katthem samt nästan jämngammal kompis från en nära och trevlig uppfödning med tjusiga katter, så det blir kanon.
kanske kan hon kanske följa med på någon utställning framöver och se om man såg rätt? ( Om matte och husse släpper henne i från sig en stund förstås?)

Ja det här blev ju en hel del. Fast jag är såå trött och borde ligga i sängen redan.

I morgon blir det på julkonsert (Stjärnklart) tillsammans med gubben på konser huset och på fredageftermiddag skall jag och en väninna ha en avkopplande stund tillsammns utan barn och gubbe på Sturebadet. HÄRLIGT!

Har även blivit utmanad av min bästa vän på ragdollfronten jag skall anta utmaningen men tar tag i det i helgen, behöves lite tankeverksamhet som jag inte har just men det kanske kommer. (fortsätttning följer)

Nu har jag även lärt mig lite photoshop av dottern så nu kan (eller kanske kunde) jag redigera och förminska bilder, de du Gunilla m.fl? Kanske kommer det lite nya bilder i bloggen någon dag så håll utkik.

Kramar till er alla där ute!!
Speciellt till mina härliga och blivande kattungefamiljer!

//Yvonne

Inga kommentarer: