lördag 6 november 2010

Rapport från bolådorna



Hej ni som besöker min blogg.

Yssantas och Robins bebbar är riktiga ballonger. Jag tror mamma Y har vispgrädde i tuttarna. De väger redan knappt 2 veckor gamla 250g-342!! De flesta är tyvärr lite feltecknade så utställningkarriären är nog tveksam för de flesta. En hona ser fortfarande ut att ha/få korrekt V men en fläck på bakhasen. Men henne suger jag på lite. Hela högen kraftiga med fina höga pannor.

Även Bells och Robis bebbar anlände till världen igår em/kväll. Sex stycken små gobitar alla med bra och jämna vikter. Lite nervigt dock då de flesta kom med baktass och rumpan först och hon är ju förstföderska. Men hon grejande det jättebra men två av de små vad lite medtagna. Men efter gnugg från min härliga vän Ing-mari och värme i form av bh kuvös så hämtade de sig helt strålande och efter ett kort tag var de i full färd att snutta.
Sååå glad man blir när det går vägen trots lite oro.

har vägd de små krabaterna och knappt 1 dygn har alla gått upp jättefint i vikt. Även Bell verkar vara en strålande mor. Vet precis hur man gör med allt bestyr. (men hon har övat på Yssantas tidigare kull då hon agerade förträffligt som lek och bonusmamma)

Nu klurar jag lite på vad temat på kullarna skal bli denna gång.
Välkommen med förslag!

Bifogar en bild på Yssantas bebbar 1 v och två dagar på bilderna.

Kram så höres vi!
/Yvonne

Inga kommentarer: