tisdag 14 april 2009

Ledsamheter men även förhoppning

Hej vänner!

Har inte skrivit på ett tag, förlåt. Har en mycket, mycket ledsam nyhet och en positiv nyhet i allt elände.
Jag börjar med det ledsamma.
Vår älskade "lilla" Rut har tyvärr i så unga år fått gå till himmelriket. Detta hände för 1 vecka sedan så vår påsk har inte varit rolig.
Vår älskade tjej har hastigt blivit tunn och ätit allt sämre. Uppsökte veterinär förra veckan då hon hon verkat tröttare och även fått feber. Veterinären opererade tjejen snabbt och fann att orsaken var cancertumör i tjocktarmen. Inget fanns att göra mot denna hemska sjukdom så hon fick somna in den 8/4.
Saknaden är hemsk och huset känns så tomt efter vår egen lilla mys"padda".
Hoppas innerligt att du nu har det bra i katthimmelen och leker och busar med alla änglakatter.

Lite glada nyheter men som just nu är lite svårt att helt glädjas över men det kommer.
Norska isprinsessan Yssanta verkar med största sannorlikhet vara dräktig, kan ana lite hallontuttar på damen. (men jag har tyvärr haft fel förut) men jag hoppas och tror att det faktist är så.
Nu håller jag alla tummar (och det vet jag ni mina vänner därute också gör för mig o mina katter, stort tack!!) att allt går vägen med dräktighet osv, nu orkar jag och familjen inte några fler olyckor.

Kram på er alla.
/Yvonne

9 kommentarer:

Tillemora´s sa...

Hej Yvonne,
Skickar en tanke och en bamsekram till dig.
Håller tummarna hårt för att Yssanta är dräktig.

Kram Maria S*Tillemora´s

Yvonne sa...

Tack snälla det känns skönt att ha er kära vänner där ute.
kram tillbaks.
/Yvonne

Buffe o Vinnie sa...

Usch, fy så himla ledsamt o läsa Yvonne, skickar många kramar till dig och familjen. Tänker på er i den svåra stunden.

Håller också tummarna att Yssanta väntar smått.

Kram från oss
Sandra, Buffe & Vinnie

Yvonne sa...

Tack snälla Sandra!
Kram på dig och katterna!!
/Yvonne

M sa...

Åhhh..vad tråkigt det är ALLTID så himla hemskt att mista en liten kär vän..Hoppas allt nu går bra med Yssanta :)Kram Marie & Mikael

Yvonne sa...

Tack Marie. Ja vet att du vet hur det känns.
Var förresten inne och kikade på din fina familjehemsblogg, det ser ju stört härligt ut att vara dagbarn hos dig!!!
Kram/Yvonne

Marie sa...

Hej Yvonne m.familj,

Så jättetråkigt att höra om att Rut har lämnat er allt för tidigt, jag känner verkligen med er och hoppas att med tiden att; den nya kullen blir till stor glädje och att allt går bra.

Det är tungt ska gudarna veta när något sådant här händer MEN det blir ljusare och lättare efter ett tag.

Kram
Marie & Raggadisharna

Yvonne sa...

Tack Marie.
Vi hoppas det blir bättre med tiden men nu känns det rätt tungt, fast ändå något bättre då jag ser på Yssanta och pussar hennes lite runda mage.
Förresten glömde säga att påskharen heter Hedvig och är Annelies kanin som jag passat här under vintern. Men nu har hon flyttat hem och utomhus till Annelie i Kopparmora.
Kram/Yvonne

FruW sa...

Så himla tråkigt med lilla Rutan-tutan =(
Håller tummarna att det kommer små kattungar snart!

Kram